As I'm fully welding the chassis, I add some small missing elements. The harness fitting points will be bolted on a nut fully welded on a drilled steel plate (CP18). As far as I know, by convention, all threads for seat belts and harnesses fitting always are imperial (and not metric): 7/16''. Of course, first, I bought the wrong nuts, 7/16 UNC, which is the coarse thread ("C" for "coarse): 7/16''x14 (14 threads per inch). What is needed is 7/16'' UNF ("F" for "fine"): 7/16''x20 (20 threads per inch). I finally got them by mail order.
Découpe des plaques CP18 dans de la tôle d'acier de 3mm d'épaisseur
Cutting CP18 in a 3mm steel plate.
Perçage au diamètre 12 (7/16''=11,1125mm)
Drilling CP18 with a 12mm bolt (7/16''=11.1125mm)
Les plaques CP18 percées avec coins arrondis à la meuleuse.
CP18 drilled and upper angles rounded.
Soudage intégral des écrous 7/16x24 UNF
Welding the 7/16'' UNF nut
Les plaques prêtes à être soudées au châssis.
Plates ready to be welded to the chassis.
Positionnement au mètre à ruban et maintient avec équerres magnétiques
Positioning the plates with magnet blocks.
Pointage des plaques intérieur sur le tunnel de transmission.
Tacking the inner plates to the transmission tunnel.
Pointage des plaques extérieur sur les rails BR5 et BR6
Tacking the outer plates to BR5 and BR6 rails.
Les 4 plaques CP18 pointées sur le châssis.
The 4 plates CP18 tacked to the chassis.
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