I lied a little when I said the chassis was finished. Actually, I had to be sure of the engine I will fit in the roadster before welding the engine mount plates. Now that I know which engine I'm going to use (Pinto SOHC 2.0i), I can build the engine mount "boxes". For each engine type, it is necessary to adapt these engine mount plates where the cast original mounts or custom made ones will rest. As I will use a Pinto block, I'm exactly in the same configuration as the book, so I can build the engine mount boxes following the book's specifications.
D'abord, je découpe les plaques EM1, EM2, EM3, EM4 dans ma tôle de 3mm d'épaisseur.
First, I cut plates EM1, EM2, EM3, EM4 in my 3mm plate.
Puis je maintient les plaques à 90° avec les équerres magnétiques pour le pointage.
I hold the plates at 90° with magnetic blocks for tacking.
Après pointage, je fais directement les cordons complets, tant que j'ai un accès facile à ces angles.
After tacking, and as I have an easy access to these corners, I directly make the full welding beads.
Je dois couper les angles de EM4 pour contourner les cordons de soudure entre EM1/EM3 et EM2/EM3.
I have to cut EM4 corners because beads on EM1/EM3 and EM2/EM3 are in the way.
En voici l’illustration parfaite.
It is more obvious here.
EM4 est maintenant intégralement soudée. Je me suis même risqué sur des cordons verticaux. J'ai habituellement du mal, mais ceux là ne sont pas si mal, même si ça reste encore à améliorer.
EM4 is now fully welded. I even dared vertical beads. I normally suck at that, but these ones are not that bad, even though I still need to improve.
Les boites sont prêtes.
Engine mount boxes are ready.
Positionnement sur le chassis pour pointage.
Placing the boxes on the chassis for tacking.
Et voici les deux boites intégralement soudées au châssis.
And here are the two boxes fully welded to the chassis.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire